-
03 gru 0
03-12-2019
Opole, data 02.12.2019 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
Nazwa zamówienia: dostawa sprzętu elektronicznego, muzycznego i komputerowego do Klubów seniora projektu pn.: „Opolski senior – zapewnienie wsparcia osobom niesamodzielnym oraz ich opiekunom” RPOP.08.01.00-16-0012/18 dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020. Osi priorytetowej VIII – Integracja społeczna. Działanie 8.1 Dostęp do wysokiej jakości usług zdrowotnych i społecznych w zakresie usług społecznych – wsparcie osób niesamodzielnych.
ZAMAWIAJĄCY :
Towarzystwo Społeczno-Kulturalne Niemców na Śląsku Opolskim, 45-004 Opole, ul. Marii Konopnickiej 6 ,Tel/Fax: +48 774021070, e-mail : tskn@skgd.pl
Adres do korespondencji:
j.w.
Osobą upoważnioną ze strony Zamawiającego do kontaktu z Wykonawcami jest Krystian Baldy
tel. 77 402 10 79 e-mail krystian.baldy@skgd.pl
- MIEJSCE PUBLIKACJI OGŁOSZENIA :
Baza konkurencyjności w dniu 02.12.2019
Strona Zamawiającego www.skgd.pl
Tryb postępowania
- Zamawiający przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia stosując zasadę konkurencyjności zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020.
- W prowadzonym postępowaniu w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, oferty mogą składać wszyscy zainteresowani wykonawcy.
- Zamawiający udziela zamówienia w sposób przejrzysty, obiektywny i niedyskryminujący.
- Klauzula RODO:
- Zamawiający informuje, iż po wejściu w życie, tj. po dniu 25 maja 2018 r., przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, będzie przetwarzał dane osobowe uzyskane
w trakcie postępowania, a w szczególności: dane osobowe ujawnione w ofertach
i dokumentach i oświadczeniach dołączonych do oferty oraz dane osobowe ujawnione
w dokumentach i oświadczeniach składanych w czasie realizacji zamówienia. - Przetwarzanie danych osobowych przez Zamawiającego jest niezbędne dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Zamawiającego
i wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. W związku z tym, Wykonawca przystępując do postępowania jest obowiązany do wyrażenia zgody na przetwarzanie informacji zawierających dane osobowe oraz do pisemnego poinformowania
i uzyskania zgody każdej osoby, której dane osobowe będą podane w ofercie, oświadczeniach i dokumentach złożonych w postępowaniu. Na tę okoliczność Wykonawca złoży stosowne pisemne oświadczenie (jak we wzorze Formularza). - Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zamawiający: Towarzystwo Społeczno-Kulturalne Niemców na Śląsku Opolskim,
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych kontakt: Joanna Hassa,
tel 774 021 070 - Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z postępowaniem prowadzonym zgodnie z zasadą konkurencyjności, o której mowa w sekcji 6.5.2 Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków
w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014. wydanych na postawie ustawy wdrożeniowej; - Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z umową o dofinansowanie co najmniej przez okres utrzymania projektu, który wynosi min. 3 lata;
- obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków
w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 wydanymi na postawie ustawy wdrożeniowej. - w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; - posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa
w art. 18 ust. 2 RODO **; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
- nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020 wydanymi na postawie ustawy wdrożeniowej oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
- OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
- Tytuł zamówienia /Nazwa zamówienia: dostawy sprzętu elektronicznego, muzycznego
i komputerowe do Klubów seniora w projekcie – „Opolski senior – zapewnienie wsparcia osobom niesamodzielnym i ich opiekunom” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014– 2020 Osi Priorytetowej RPOP.08.00.00 Integracja Społeczna Działanie RPOP.08.01.00 Dostęp do wysokiej jakości usług zdrowotnych i społecznych. - Kategoria ogłoszenia: dostawa.
- KOD CPV:
Podstawowy kod CPV
30213100-6 Komputery przenośne.
Dodatkowe kody CPV:
30232110-8 Drukarki laserowe.
32331600-8 Odtwarzacze plików MP3.
38652100-1 Projektory
- Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w załączniku nr 1 do ogłoszenia pod nazwą SZCZEÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA.
V.WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY ICH SPEŁNIANIA
- Warunki: Zamawiający nie określa szczegółowych warunków udziału w postępowaniu.
- Dodatkowe warunki: Zamawiający nie dokonuje określenia szczególnych warunków udziału
w postępowaniu
- WYMAGANE DOKUMENTY:
- Oferta,
- W celu potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania składane jest oświadczenie zawarte w treści oferty.
VII. KRYTERIA OCENY OFERTY i INFORMACJA O WAGACH PUNKTOWYCH PRZYPISANYCH DO POSZCZEGÓLNYCH KRYTERIÓW OCENY OFERTY oraz OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI ZA SPEŁNIENIE DANEGO KRYTERIUM OCENY OFERTY
Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert tj.:
Kryterium oceny ofert jest:
- Cena waga max 85/100 pkt.
Ilość punktów cena = (Cena najniższa oferowana brutto/Cena badanej oferty brutto )x 85
- Termin realizacji dostawy waga max 15
Do 5 dni od dnia zawarcia umowy 15 pkt;
do 10 dni od dnia zawarcia umowy 10 pkt
do 15 dni od dnia zawarcia umowy 5 pkt.- Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma najwyższą ilość punktów
w wyniku sumowania punków w kryteriach oceny ofert i odpowiadająca wszystkim warunkom przedstawionym zapytaniu ofertowym. - Zamawiający poprawi w złożonych ofertach:
- Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma najwyższą ilość punktów
- oczywiste omyłki pisarskie,
- oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
- inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty
– niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
- Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwracać się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do negocjacji ceny oferty z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę, w przypadku, gdy zaoferowana cena przewyższa możliwości finansowe przewidziane w budżecie Projektu.
- Zamawiający może wezwać Wykonawcę do uzupełnienia niekompletnej oferty
w przypadku gdy zostanie złożona tylko jedna oferta.
VIII. TERMIN I SPOSÓB SKŁADANIA OFERT
- Oferta stanowi oświadczenie woli Wykonawcy. Składając ofertę w odpowiedzi na niniejsze ogłoszenie Wykonawca przyjmuje warunki ogłoszenia o zamówieniu, postanowienia zawarte we wzorze umowy, akceptuje bez zastrzeżeń przedmiot zamówienia.
- Ofertę składa się na formularzu stanowiącym Załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego w terminie do końca upływu dnia 10 12.2019 roku mailowo: tskn@skgd.pl lub
- pisemnie pocztą lub osobiście na adres: Towarzystwo Społeczno-Kulturalne Niemców na Śląsku Opolskim, 45-004 Opole, ul. Marii Konopnickiej 6, z tym, że oferty składane w formie pisemnej przyjmowane będą w godzinach urzędowania Zamawiającego
: poniedziałek od 7:30 do 17:00, wtorek-czwartek od 7.30 do 15.30, piątek od 7.30 do 14.00 w dni tygodnia od poniedziałku do piątku lub
faxem na nr: +48 774021070
- Decyduje data wpływu oferty do siedziby Zamawiającego lub data otrzymania maila z ofertą.
- Oferta oraz załączniki muszą być podpisane przez Wykonawcę. W przypadku przesłania oferty mailowo oferta musi być podpisana i zeskanowana z podpisem osoby/osób upoważnionych do reprezentowania Wykonawcy.
- Oferta oraz wszystkie wymagane oświadczenia Wykonawcy muszą być podpisane, w sposób pozwalający zidentyfikować osobę podpisującą (np. czytelnie lub parafowane i opatrzone imienną pieczęcią), przez osobę upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub centralnej ewidencji i informacji
o działalności gospodarczej (CEIDG/KRS). Jeżeli osoba-osoby podpisująca-e ofertę nie wynika
z KRS lub z ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG) to należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby. Pełnomocnictwo to musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienia tej osoby do składania oświadczeń woli w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (np. do podpisania oferty). - Przy sporządzaniu oferty, oświadczeń i dokumentów, dla których Zamawiający przygotował druki należy kierować się tymi drukami.
- Każda poprawka w treści oferty, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, przesłonięcie korektorem, etc, musi być parafowane przez Wykonawcę (uprawnione do reprezentacji osoba/y, które podpisały ofertę).
- Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia – jako konsorcjum.
- W przypadku, konsorcjum wykonawcy mogą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
- Zapisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, będących uczestnikami konsorcjum.
- Jeżeli oferta konsorcjum została wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
- Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
- W przypadku ustanowienia przez Wykonawcę swojego pełnomocnika do reprezentowania podczas prowadzonego postępowania Wykonawca musi złożyć pełnomocnictwo (oryginał lub kopia poświadczona notarialnie) osoby/osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy składającego ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów, oraz stosowne pełnomocnictwo wystawione dla pełnomocnika reprezentującego uczestników konsorcjum (oryginał lub kopia poświadczona notarialnie), gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia.
- Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.
- Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty oraz innych dokumentów w języku innym niż język polski.
- Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy o wyjaśnienie treści oferty lub dokumentów wymaganych od Wykonawcy.
- TERMIN REALIZACJI UMOWY/Harmonogram realizacji zamówienia
Termin wykonania przedmiotu zamówienia od dnia zawarcia umowy do 30 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy – stanowi jedno z kryteriów oceny ofert.
- INFORMACJA NA TEMAT ZAKAZU POWIĄZAŃ OSOBOWYCH LUB KAPITAŁOWYCH – PODSTAWA DO WYKLUCZENIA
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu ze względu na powiązania kapitałowe i osobowe: co oznacza, że w celu uniknięcia konfliktu interesów zamówienie nie może być udzielone podmiotom powiązanym z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązanie kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem
i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli,
- pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić́ uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób.
Treść oświadczenia w tym zakresie zamieszczona została w formularzu ofertowym.
- OKREŚLENIE WARUNKÓW ISTOTNYCH ZMIAN UMOWY ZAWARTEJ W WYNIKU PRZEPROWADZONEGO POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA, O ILE PRZEWIDUJE SIĘ MOŻLIWOŚĆ ZMIANY TAKIEJ UMOWY
Wzór umowy stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w przypadkach określonych we wzorze umowy.
XII. INFORMACJĘ O MOŻLIWOŚCI SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH, O ILE ZAMAWIAJĄCY TAKĄ MOŻLIWOŚĆ PRZEWIDUJE
Zamawiający nie dopuszcza składnie ofert częściowych.
XIII. UWAGI KOŃCOWE
- Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów
- Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje będą przekazywane drogą elektroniczną lub faxem.
- Za datę powzięcia wiadomości uważa się dzień, w którym strony postępowania otrzymały informację za pomocą poczty elektronicznej.
- Wybrany sposób przekazywania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji nie może ograniczać konkurencji; zawsze dopuszczalna jest forma pisemna.
- Na każdym etapie postępowania przed terminem składania ofert Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści ogłoszenia o zamówieniu. Zamawiający może udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później przed upływem terminu składania ofert, jeżeli będzie to możliwe.
- Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści ogłoszenia o zamówieniu wpłynie po upływie terminu składania ofert lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania.
- W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert
w wyniku złożonych zapytań. - Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami zamawiający udostępniana w bazie konkurencyjności oraz na stronie internetowej, prowadzonego postępowania.
- W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść ogłoszenia o zamówieniu. Dokonaną zmianę zamawiający upublicznia w taki sam sposób jak przedmiotowe ogłoszenie.
- Jeżeli w wyniku zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający przedłuża termin składania ofert oraz upublicznia tą informację w taki sam sposób jak przedmiotowe ogłoszenie.
- Termin związania ofertą:
- Wykonawca jest związany ofertą przez 30 dni od dnia wyznaczonego na składanie ofert.
- Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, na oznaczony okres.
- Opis sposobu obliczenia ceny
Wykonawca zobowiązany jest skalkulować cenę ofertową za wykonanie zamówienia tak, aby obejmowała wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia zawarte w zapytaniu ofertowym i załącznikach w tym w szczególności we wzorze umowy.
- Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
Przed podpisaniem umowy Wykonawca będzie zobowiązany do złożenia Zamawiającemu:
- właściwego rejestru np. Krajowego Rejestru Sądowego lub wypisu z ewidencji działalności gospodarczej, (jeśli dotyczy) o ile dokumenty te nie będą dostępne do pobrania samodzielnie przez Zamawiającego z dostępnych bezpłatnych baz.
- szczegółowej kalkulacji cenowej.
- Unieważnienie
- Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia bądź unieważnienia zapytania ofertowego bez podania przyczyny w przypadku zaistnienia okoliczności nieznanych Zamawiającemu w dniu sporządzania niniejszego zapytania ofertowego.
- Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania w przypadku gdy:
- nie wpłynie żadna oferta,
- wszystkie złożone oferty będą podlegać odrzuceniu,
- wszyscy Wykonawcy będą podlegać wykluczeniu,
- oferta najkorzystniejsza przewyższy możliwości finansowe Zamawiającego,
- postepowanie obaczone będzie wadą,
- w przypadku nie przyznania Zamawiającemu środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, które miały być przeznaczone na sfinansowanie zamówienia (dotyczy sytuacji,
w której Zamawiający wszczyna postępowanie przed zatwierdzeniem zmian we wniosku).
- Inne uwagi końcowe
- Zamawiający zastrzega sobie prawo sprawdzania w toku oceny ofert wiarygodności przedstawionych przez Wykonawców dokumentów, danych i informacji.
- Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców, którzy złożą ofertę niezgodną z prawdą (poświadczą nieprawdziwe informacje).
- Oferty złożone po terminie nie zostaną rozpatrzone.
- Zapytanie ofertowe nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 §1 k.c.
- Wykonawcy uczestniczą w postępowaniu na własne ryzyko i koszt, nie przysługują im żadne roszczenia z tytułu odstąpienia przez Zamawiającego od postępowania ofertowego.
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
- Rozstrzygnięcie postępowania zostanie upublicznione w bazie konkurencyjności oraz na stronie Zamawiającego w miejscu prowadzonego postępowania.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość wyboru kolejnej wśród najkorzystniejszych ofert, jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, uchyli się od zawarcia umowy w przedmiocie realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia.
XIV. ZAŁĄCZNIKI DO ZAPYTANIA OFERTOWEGO
Załącznik nr 1: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
Załącznik nr 2: Formularz ofertowy
Załącznik nr 3: Wzór umowy wraz z załącznikami.