DFK Rozmierz gościło w DFK Zagwiździe

• 25 maj 0

25-05-2016

W dniu 19.05.2016, DFK Izbicko wspólnie z DFK Rozmierz, zorganizowało wycieczkę do miejscowości Zagwiździe w gminie Murów. Udział wzięło ponad 50 osób. Na miejscu zostaliśmy przywitani kawą i ciastem przez miejscowy Klub Seniora i członków DFK. Powitał nas również Wójt Gminy Murów, który opowiadał o historii i atrakcjach turystycznych, również pracownica Urzędu Gminy ds. promocji Gminy Murów p. Maria Kania przedstawiła nam historię rozwoju miejscowości, o architekturze zabudowań powstałych dla pracowników Huty Żelaza, jak również o różnych ciekawostkach z życia mieszkańców. Razem z miejscową grupą Klubu Seniora i członków DFK, zwiedziliśmy bardzo piękny Kościół pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa w Zagwiździu o którym ciekawie opowiadał miejscowy proboszcz, który następnie oprowadził całą grupę po Ogrodzie Botanicznym założonym w latach dwudziestych ubiegłego wieku przy budynku plebanii przez ówczesnego proboszcza parafii i budowniczego zagwiździańskiego kościoła ks. Franciszka Ogórka. Potem przeszliśmy na teren kompleksu zabytkowej Huty Żelaza, gdzie Wójt p. Andrzej Puławski oprowadził nas po budynkach i terenie byłej Huty Żelaza opowiadając ciekawie o jej historii. Otwarto tam również w budynku byłej młotowni Regionalną Salę Muzealną z dużą ilością eksponatów. Później pojechaliśmy do Starych Budkowic gdzie w restauracji „Karczma Na Górce” zjedliśmy smaczny obiad, obejrzeliśmy pomnik św. Jana Pawła II i Kościół pod wezwaniem Św, Rocha. Następnie udaliśmy się w drogę powrotną. Uczestnicy wycieczki byli bardzo zadowoleni i pytali o następne wyjazdy. Projekt „Ożywienie Domów Spotkań” został sfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych Republiki Federalnej Niemiec.

Skip to content

Strona korzysta z plików cookies, więcej o zasadach wykorzystania plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.