Letnia wycieczka dla dzieci

• 12 lip 0

12-07-2018

DFK w Żelaźnie zorganizowało letnią wycieczkę dla dzieci 10 lipca. Przy dobrej pogodzie mogły: dzieci z rodzicami lub babciami wyruszyć w podróż autobusem do Tarnowskich Gór i Pławniowic. Zabytkowa kopalna srebra w Tarnowskich Górach zachwycała szczególnie dzieci, ale także dorosłych. Rozpoczęliśmy wizytę w budynku kopalni odkrywkowej, w której znajduje się nowoczesne centrum, w którym przekazywana jest wiedza o górnictwie w Tarnowskich Górach oraz wydobycie srebra, ołowiu i cynku. Po wizycie w Muzeum Górnictwa wyposażeni w hełmy wspięliśmy się do windy, która zaprowadziła nas w głębiny. Tutaj rozpoczęła się niesamowita podróż przez podziemne korytarze, które zakończyły się wycieczką statkiem, która okazała się niezapomnianym przeżyciem. Jako drugie miejsce odwiedziliśmy wieś Pławniowice. Tutaj mogliśmy zwiedzić piękny zamek pod przewodnictwem ks. Krystiana Worbsa. Ostatnia część wycieczki – piknik odbył się na ogródku zamku, gdzie zjedliśmy kanapkami i zupę pomidorową. Przyjechaliśmy bardzo usatysfakcjonowani do domu.
To nie była jedyna oferta dla dzieci w czasie wakacji, DfK już zorganizowało popołudnie dla rzemiosła i planuje kolejną podróż.

Monika Wittek

Skip to content

Strona korzysta z plików cookies, więcej o zasadach wykorzystania plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.